F25_new_logo2018

Okrągły jubileusz F25

7 grudnia dom produkcyjny F25 obchodzi 10 – lecie działalności. Z tej okazji stworzono nowe logo i identyfikację wizualną. Odświeżono cały logotyp – m.in. zrezygnowano z przedstawienia nazwy firmy w kole, zachowując dotychczasową kolorystykę.

F25 uruchomił jesienią 2008 roku Marcin Dworucha, który wcześniej odpowiadał za projekty digital i wideo w MRM Worldwide (McCann Worldgroup). Pracował dla klientów, takich jak Microsoft, Opel czy Mastecard. To był rok kryzysu, ale także początek boomu na wideo w Internecie – przypomina Marcin Dworucha, managing director, producer & partner w F25. Dlatego skupiliśmy się na projektach skierowanych do Internetu, ofercie uszytej stricte pod to medium. Zaczęliśmy od małych “sprytnych” produkcji, od razu też uruchomiliśmy swoją postprodukcję, jedno stanowisko – montaż, animacje 2D. Były to także czasy, kiedy duże domy produkcyjne były przyzwyczajone do większych budżetów na projektach filmowych, a my zaczęliśmy pracę już w nowych warunkach, więc łatwiej dostosowaliśmy się do okoliczności – dodaje.

W kolejnych latach firma stopniowo się rozwijała. Postprodukcja urosła do trzech stanowisk, a w 2017, uzupełniona o reżysera i dwóch operatorów, utworzyła F25 Creative Collective, która samodzielnie realizuje produkcje contentowe takie jak np. promo Orange Warsaw Festival, 4F HQ PErformance czy mini dokumenty dla PZPN. W ramach projektu „Creative stories by F25” i Young Guns firma współpracuje także z młodymi reżyserami i operatorami. W efekcie zrealizowała kilka teledysków, m.in.:

ESKMO Feed fire: https://vimeo.com/236706466

ŻABSON Incepcja: https://vimeo.com/253594607

Zalewski – Jednego Serca: https://vimeo.com/301865757

Jellyfish, który swoją premierę miał kilka dni temu: https://vimeo.com/300507436

W sumie w ciągu dziesięciu lat działalności F25 zrealizowało kilkaset produkcji – spotów telewizyjnych, spotów do internetu, sesji fotograficznych czy animacji. Pierwszą ważną produkcją okazał się walentynkowy teledysk “Kocham Cię” dla Allegro z 2009 roku, który stał się bardzo popularny i po kilku latach został wydany na płycie autorów – zespołu Plastic. To także początek długoletniej współpracy z Allegro. Warto też wspomnieć o launchu serwisu tablica.pl, czyli pierwszym spocie marki i F25 do telewizji, projektach specjalnych jak OLX Bezpieczeństwo z T-Raperami znad Wisły czy ostatnio nagrodzonym na konkursie MIXX Awards 2018 Szefie Internetów.

Dziś F25 zatrudnia 11 osób i ma w portfolio projekty dla takich marek, jak Allegro, OLX, Google, Nike, 4F, OLX, Otomoto, ING, Totolotek, PayU, PZPN, PKO BP, Forte, Lipton, Antyradio, Orange Warsaw Festival, Getin Bank czy Lotos.

Z okazji okrągłej rocznicy, dom produkcyjny F25 postanowił odświeżyć logotyp, pozostając przy pierwotnej litografii oraz kolorystyce.

Nową identyfikację wizualną przygotował Mikołaj Sadowski.

Wybrane projekty F25:

Allegro Walentynki – https://vimeo.com/223370760

Tablica.pl – https://vimeo.com/223369748

OLX Bezpieczeństwo https://vimeo.com/200369124

OLX Band https://vimeo.com/200369239

Orange Warsaw Festival – promo festiwalu https://vimeo.com/268352370

Ostani Klub w Polsce – mini dukument dla PZPN https://vimeo.com/290050960

4F https://vimeo.com/296593114